30 cm pannkakor

  


Var så trött att jag kunde ha vikt hädan när jag satte mig på bussen idag. Anneli såg helt förtvivlad ut när hon såg mitt förtvivlade ansikte och kallade mig destruktiv som inte låg hemma och sov. Men jag skulle banne mig plugga! Drack kaffe och satte mig i datasalen. Fick det jag skulle ha gjort gjort i alla fall.
Tack Anneli för stod med ord, Martin med skratt och Jennifer med förstånd.

Gårdagens bravader inledes med att jag kände mig lite nere, mycket att göra och jag vet inte riktigt längre var jag har folk. Andra dagen med kårdagar blev lyckad, det har varit två roliga dagar. Vi gjorde det fint ihop! Hur som var jag trots det lite nere så när Pontus ville dra med mig till Markus lät jag honom med hopp om att en liten öl skulle hjälpa.
När vi kom till Markus var det han och två andra spillivinker där. De var jättemärkliga! Vi spelade beer-pong och min sexualitet blev ifrågasatt då jag hade bollsinne. Tror de kände att deras manlighet blev hotade eftersom jag vann! segern satt fint.
Markus med sina märkliga vänner drack mintu och jag och Pontus drack folköl - ekologisk. Det är fint!
Vi lyssnade på mycket blandad musik och hade det väldigt trevligt. Förvirring och allt. Jag fick ha på mig en hatt och en kommunistuniform, måste säga att jag gillade det.

Sen traskade vi vidare till Ariman, där möttes vi av pingstvänner, moderater och en närmare däckad märklig vän. Jag, Markus och Pontus körde vårt eget race lite. Gick in i ett flow och pratade "överklass" och homo-skämten flödade. Det var faktiskt jätte-trevligt. De gjorde att mitt nedstämda humör byttes ut mot ett stort leende.
Tog mig till och med en lite ciggaret - rackarns trevligt. Men det är helt allvarligt slut med det nu, så det inte blir "men en liten till skadar inte"..

Vem är inte ful i 60 watts ljus?

Hade glömt min mobil hos Markus så det blev till att gå en massa under kvällens senare timmar.
Allt detta slutade med att jag var trött och blev kallad destruktiv.

Pluggade fram till halv 3 och sen tog jag bussen till Torna Hällestad och red på lilla fina Bågen. Det tar tid men det är värt det för han är så mysig..
Sen bjöd snälla Sammy mig på fetaost och spansk skinka som de tagit med hem från Spanien.
Kom hem för ett litet tag sen, har diskat och insåg att jag hade snart utgångna ägg så jag gjorde pannkakor - en MASSA pannkakor. Ett berg på 30 cm. Välkommen du som kännder dig manad att komma till stralssundsvägen och äta dig mätt på pannkakor. Ta med sylt bara.
Nu ska jag ladda upp de sista bilderna från kårdagarna och sen ska jag faktiskt ta mig friheten att sova utan vidare plugg. Måste få sova.

Imorgon blir det st. Laurentii, Pontus ska vara ministrant och Erik ska leda förbönen, och sen plugg hos fina Anneli - hon hjälper mig mycket med mina funderingar kring livet. Frispråkig och pekar ut mina brister på ett sätt som får mig att tänka efter - hon kommer bli en fantastisk diakon!

Jesus - sann Gud av sann Gud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0