Alla skall bli ngt, ingen är ingen speciell

Fasta; dag 2, förvirrad.
Vimsade mest runt. Började läsa -  såg en fin färg - slutade läsa. Märkligt att hunger kan sätta hjärnan ur spel så kopiöst. Efter ett tag när jag (högst troligt inte) skulle bli seriös sa Martin: "Hannah, nu går du och jag ner och dricker kaffe". Kaffe är alltid en bra idé - dagens sensmoral. Det slutade hur som med att vi satte oss nere på kåren och drack mer än en kopp. Sen kom lite mer män, ständigt detta överflöd av testosteron - och jag. Men jag trivs, det är mycket trevliga män jag har att göra med på teologen.
minus dialekt mobbning.

Fasta; dag 4, humörsvängningar.
Har bytt måltid för fast föda till lunch. Kom på att jag fick energi av maten och det kunde ju vara bra att ha när man pluggar istället för när man ska sova - klokt.

...När jag skulle städa för någon dag sen så ramlade en av mina gamla kepsar ner i huvudet på mig - nostalgin fick mig att sätta på lite old school Eminem. Man borde kanske damma av baggy-jeansen? Kan man matcha det med en blommig klänning? Om inget annat vore det orginellt.

Nu på kvällen har det varit Larran. Trevligt som vanligt men jag måste säga att nog får vara nog med dessa dumma kommentarer - nyp av gäddhäng var effektivt.
Ligger vidare i min säng och ska inom en snaaaaar framtid sätta igång med en liten tidslinje var tanken. Inte lika stressad längre inför tentan. En bit kaka (typ).
Ska på morgonmässa i Domkyrkan och sen till Ctr för plugg. På kvällen var väl ännu längre vidare att man skulle festa. Det känns abitiöst - men möjligen nyttigt?

Nästa vecka blir det en massa kul. Tenta (kul). Credo nobelmiddag. Ost och vin-dag men bakning. Matlagning med öl. Julfest. Sen ska jag börja en ny kurs med KG Hammar som lärare, kan bli spännande. Inga högre förväntningar måste jag erkänna - men han ska få sig en ryggdunk och ett leende innan julen bryter sig in.


"Det är barmhärtighet jag vill se, inte offer." Matt 9:13


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0