Lita på mig, börja med det..

En röd tråd i mitt bloggande är att jag alltid är trött. Alternativt att jag flyr från plugg, men jag antar att det är en annan typ av trötthet.
Vad jag ville komma fram till är att jag är trött.

Igår hängde jag med de närmaste vännerna.
Började med en fika på Fenix med Båtsman och Emil. Fager och Skugge kom och sen även Emelie. Det var riktigt trevlig. Båtsman hade en lång utläggning om varför paradis hotel och ullared hade samma grundkoncept..Han lyckades inte övertala någon. Knappt sig själv.

Sen åkte jag och Emelie hem till mig och åt. Gustav kom hem, han har längre jullov än mig. fusk.
Vi åt och sen gjorde jag och Emelie oss klara och åkte in till stan för en vad som var tänkt chillkväll. Började hemma hos Jeppe. Fina lille Jeppe. Det var vi tre, Båtsman, Emil (som var väldigt överförfriskad redan när vi kom) och så en jättetrevlig filur vars namn jag inte kommer ihåg, Niklas?
Vi hade en tävling vem som kunde hitta sämst låt som alla ändå uppskattade. Ni vet när man sitter och diggar till en låt, kommer på sig själv, skäms, fortsätter. Vinnaren blev Miley Cyrus med party in the U.S.A. Blivande klassiker.
Sen gick jag, Emelie och Båtsman till, hör och häpna, MUF-lokalen. Det var sjukt! Folk skrek när de fick se mig. Alla frågade var jag varit och alla hade fina kläder på sig. Killarna hade kostym och tjejerna hade små söta klänningar och mycket glittrigt smink. Jag hade en rutig skorta och rufsigt hår för mitt balsam är slut. Jag hör kanske inte hemma där längre, men det var jättekul att träffa ens gamla vänner. Pelle och Fredde och hela ligan.

Vi var där en ytterst kort tid innan vi tog med oss Monk och drog vidare. Gick till hässle av alla ställen. Tänkte att eftersom klockan var över 12 hade alla 17 åringar gått vidare till Class för att trycka sig mot varandra..Det stämde. Det var inte mycket folk där, den första jag ser var Sheriffen. "Nu kommer vi!"
Han hängde efter resterade kväll. Emil körde på Ladyboy and childman hela kvällen.
Sen ville jag gå till Harrys men alla ville dansa på Banken. Det passade inte min studentplånbok, men eftersom det var viktigt att jag var med och dansade så betalde mina fina och envisa vänner mitt inträde.

Banken var köttigt! Vi dansade ständigt. Dess värre var det "alla trycker sig mot Hannah" kväll. Men några onda blickar senare fick jag dansa med de jag ville. Fint tillfälle under kvällen var när Jeppe kramar mig och säger "Hannah, om du vill får du vara min vän". Mycket kärlek.
Blev kallad snygg av en göteborgare - alltid trevligt för egot. Kolla: man kan ha rufsigt hår och inget glittrigt smink och ändå vara snygg. Ännu ett argument för att jag inte vill använda platttång och ögonfransböjare.

Oj, detta blir ett jättelångt inlägg.

Idag gick jag upp jättetidigt. Bakade pepparkakor. Brände mig ganska illa på plåten så efter ett tag satt jag mest med handen i ett glas isvatten. Men det blev pepparkakor i alla fall.
Sen tog vi på oss varma kläder och åkte till Österslöv kyrka, mötte upp med alla andra och sen åkte vi ut i skogen och högg oss en gran. Hittade en ganska fin gran. Jag ramlade typ 8 gånger, slog mig igen, lömska snö.
Grillade korv och lekte med Axel.
Sen åkte vi hem till oss och fikade på tindra och nybakade pepparkakor.
Fint.
Nu sitter jag och väntar på att mamma ska bli klar med maten som jag slapp göra idag.
Ikväll ska vi kolla på film, nämligen Inglourios Basterds! Vill nu.

Frid över er och era nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0