All the King´s horses

Vilket liv det är man lever. Ena dagen skiner solen och man känner hur skoskaven börjar blöda. Nästa dag duggar det och kaffet är slut. Och onsdag morgon öser regnet ute och du får krama om någon du gillar.

Hur som sker förändringarna i mitt liv hastigt.

Om mindre än en vecka flyttar jag in på Stralsundsvägen. Ska trots allt bo själv. Ska leva med mina blommor och min musik. Ska baka och plugga hela dagarna.
Tog tag i mitt liv lite och gjorde en adressändrig precis.
Nu sitter jag inne på IKEA´s hemsida och tittar på matsalbord. Vill väldigt väldigt gärna ha Henriksdal stolarna med rosor på. Kommer dock bli lite väl för min tunna studentplånbok, för att inte tala om nu när jag ska betala massiv hyra själv..Jag är glad att jag har snälla föräldrar som hjälper mig.
Men frihetens sötma kommer bli att få ha en kristallkrona över mitt matsalbord - lite av en barndomsdröm. För det var en kvalitetsstämpel på prinsessorna - hur många kristallkronor de hade.

På seminariet idag frågade Jakob vilka som läst alla tre böckerna. Det var jag en en annan liten trist mus i ett hörn som räckte upp handen - jag är officiellt en nörd. Alla andra är coola och gör roliga saker på helgerna - jag sitter hemma och blir lite väl exalterad av att läsa Martin Luther.

Tur för min mentala hälsa att jag har roliga saker inplanerade de kommande helgerna - annars hade jag blivit tokigt!

Morgondagens schema lyder som följande: Upp tidigt, ta en tidig buss, gå på det tidiga seminariet (ser ni den röda tråden?), ta tåget hem till K-stad, vaccinera mig (galet onödigt då jag redan mer än sannolikt har haft svininfluensan, men för pappas skull), sen ska jag tillbaka till Lund och, om Gud vill, gå på Credo. Vill så gärna träffa männen! Har inte sett de på närmare en vecka. Jag och Bella sa till och med "jämmer och elände" i sömnen. Saknade!

Nu ska jag förbereda mig mentalt och sen ska jag titta på film.
Imorgon blir det slag och riktiga kramar!

Om du vill bli älskad, älska själv!




Kommentarer
Postat av: Belle

ikväll ska vi på Credo och kanske träffa männen. och du var kickass på semenariet idag. fin är du med. åh.

2009-11-10 @ 17:04:45
URL: http://queenbelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0