tjejen som alltid har disk i vasken, musiken i huvudet, smärtan i kroppen, kärleken i hjärtat och kaffet nybryggt

Dagen rubrik var så en god vän från Linköping beskrev mig en dag i stallet.
Jag kan minnas att vi precis kommit in i min stuga för att äta lunch. Klockan var mer än vanligt eftersom hovslagaren hade varit där den dagen. Det låg närmare en halvmeter snö ute och jag hade kaffefläckar på min ullkofta eftersom Veronica fått mig att skratta hysteriskt under 10 fikan. Jag hade planer på att gå en runda med Nakazch och städa höloftet på eftermiddagen.

Det var enkla tider.

Mitt liv spenderades med hästarna och i goda vänners sällskap. Detta var tiden då jag uppfylldes av beslutsamhet att verkligen ta tag i mitt kall och börja studera teologi. Detta tackar jag Martina för, våra samtal om Gud, Jesus och livet kunde få mina ögon att tåras. Denna söndag skickar jag all omtanke och kärlek till Martina.

Denna söndag har jag varit produktiv, gick upp i tid för att läsa det sista ur Augustinus som jag inte orkade med igår. Sen har jag städat mitt rum här i Genarp, passade på att kolla lite vad jag ska ha med mig till ÖT, nu när jag flyttar om en vecka (återgår till självständighet).
Jag ska inom en mycket snar framtid läsa det sista ur Tillich - the courage to be, och sen, om Gud vill, ska jag börja läsa en (direkt) icke skol-relaterad bok: Tron allena av Bo Giertz.

Dagens tips är två små ting som ligger mig nära hjärtat: Smith´s Lip Balm - minted rose. Får mina höstiga läppar att le. Mitt andra tips är en kvinna i min smak: Joss Stone, framförallt "Colour me free". Höll mitt humör uppe när jag städade.

Nu kommer snart morfar Bertil hit så ska vi fika, tänkte vara klar med Tillich då så nu ska jag återuppta min dag.

Tack Herre; i vars hand både vi och våra ord är.


Kommentarer
Postat av: B

2009-11-08 @ 13:31:40
URL: http://Isabella
Postat av: B

:) <3

2009-11-08 @ 13:32:19
URL: http://queenbelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0