purple is a fruit

Än en gång: Jag behöver en helg för att vila upp mig efter helgen.
I fredags delade först sexmästeriet ut muffins och sålde rosor, det verkade som om det uppskattades.
Sen åkte jag och Bella till Malmö och mötte upp Pontus och Erik.
Shopping.
Erik fyllde år så han fick köra "det är ju faktiskt min födelsedag" argumentet. På morgonen gav jag och Pontus honom semlor på morgonbönen. Det är han värd, han är en så fin vän! Man vet var man har honom.

Efter shoppingen skulle jag till K-stad. De andra skulle till Lund så de stack med första bästa tåg. Tråkigt för mig som fick vänta ensam ganska länge men Erik skulle ju hem och fira med Emmanuel och Christoffer så jag förstår honom..

Till sist kom jag i alla fall till K-stad. Åkte direkt hem till Emelie och hon fick ta en släng bitterhet över kollektivtrafik sen åt vi. Emelie drack vin så vi stack in till staden en runda för att möta upp med Hjamhjam och Emil. Jag körde så jag stod för det nyktra i sällskapet.
Ont i handen.

På lördagen gick jag och familjen upp jättetidigt och åkte till Lund där vi packade ner min lägenhet. Ska ju flytta till Laurentii inom kort. Vet inte riktigt vad mamma tänkte med hon pakade ner alla mina filmer som nu står på larran och alla mina tallrikar som hon tog hem till K-stad. Jag fick äta pasta ur en bunke idag..haha.
Innovativt!

Sen stack de till Genarp och jag åkte in till Lund för det var ju sittning dax. Sexmästeriet träffades på kåren och fixade det sista. Sen kom folket. Det var en trevlig förpub!
Lite för sent gick jag och Beata till Wermlands för att lägga ut placeringskort, tråkigt nog var det två bord och inte ett som jag trott så vi fick improvisera placeringen. Men det blev bra. 
DOCK glömde jag sittningpärmarna så Beata och Bella fick sticka och hämta dem..
Lite tryckt stämning i början men sen blev det bara bättre och bättre. Jag tror att alla hade en mycket trevlig kväll. Det hade i alla fall jag, trots att Tobias var på ett mission att fylla mig och fick väldigt många att köpa shots till mig.
Senare under kvällen fick jag kommentaren: "Enligt logikens alla regler så borde du inte kunna stå upp nu, du borde ligga och kräkas".
Det krävs mer än så för att däcka sexmästarinna Hannah. Sen drack jag en hisserlig massa vatten också.

Vill tacka framförallt Pontus, Emil, Martin, Aurora, Stefan och Clara för en mycket rolig kväll!

Jag kom hem halv 5. Idag har jag mått oförskämt bra, men varit trött! Somnade och missade kyrkan bland annat, blev inte klar med mina instuderingsuppgifter som jag får göra klart imorgon.




Idag har jag insett att man inte kan lita på folk också. Vissa är mycket omogna och jag börjar överväga om jag kan hantera det. Jag tål mycket och har varit med om för mycket skit i mitt liv för att bry mig om småsaker.
Men när folk säger en sak och sen sitter och irreterar sig på det. Typ ens skämt eller alkoholvanor. 
Dessa människor  är för mig omogna och falska. Dess utom lever de i en värld där de tror att de är bättre. Vem är ni att avgöra vad som är rätt och fel. Vi lever i en skev värld där vi inte vet detta, där vi redan från början är så små att vi inte behöver att våra medmänniskor trycker ner oss. Vi är samma och vi måste lära oss att upplyfta varandra..
Var hade vi varit utan kärlek?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0