Är det ok att jag är här nu?

Ok, nu sitter jag här än en gång fast jag inte borde. Borde skriva på mitt paper. Inte för att det är stressigt eller så utan mer för att jag vill bli klar så jag får några lediga dagar. Efter jag lämnat in papert blir det ju plugg för NT omtenta. sämst.
Ibland känner jag mig lite sämst, eller inte sämst...mer som att jag är för smart för det jag inte vill göra och inte tillräckligt smart för det jag vill göra. Jag befinner mig i en gråzon. De som tidigare inte funnits i mitt liv - de som inte fått finnas.

Nu sitter jag nyduschad, har ett randigt linne och en röd halsduk, mitt hår luktar av mitt nya shampo, Det luktar inte ros som mitt förra gjorde, mina fingrar luktar citrus av min lotion, funderar på att byta tillbaka till min vaniljlotion. Det är bara i pluggtider man funderar på hur man själv luktar.

Ikväll kommer Emelie, Båtsman och Emil hit. Vi ska dricka kaffe och spela spel. Sen lovade jag Emelie att hon skulle få se paradis hotell - det är verkligen vidrigt. Blev tårögd när Emelie tvingade mig kolla på det igår. Stackars människor, de vet kanske inte hur det är att inte leva på lögner.
Vi borde vara tacksamma över den sanning vi har i våra liv. Även om det inte bara är vackra ord.

Vidare har jag kommit in i en bra rutin där jag går ut en lång runda varje dag. Bäst. Jag och Emelie var ute och gick i skogen idag, och klappade kor. Älskar Rinkaby, småstadslugnet passar mig. Men nu saknar jag Lund och vill dit - ska åka med första bästa tåg så fort jag är klar med mitt paper.

Jag saknar dig, låt oss ses i Lund!

Nu skall jag äta, Herrens frid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0