Cobra style

Jamen så var det ju, jag har ju en blogg.

Världens sämsta blogg är sannerligen en dålig blogg. I alla fall är jag dålig som aldrig uppdaterar.
Får citera min goda vän Karin: "det är bara folk utan liv som bloggar".
Sen kanske jag ska slänga in ett citat av Robin när jag ända är i farten: "Jag har hört att livet suger, så det är tur att man inte har något". Sannerligen.

1 + 1 = 2

Vad har hänt sen förra helgen? Jag har börjat en ny termin, läser 125% denna terminen, passar mig bra. Jobbar mig upp mot 200%. Fast jag måste fortsätta ta mig tid till Hannah. Det gjorde jag igår, återkommer till det..
Jag har skrivit kontrakt på Laurentii, flyttar inom snar framtid. Jag har pluggat och insett att andra religioner är roliga att läsa, utom Islam - det är förvirrande. Men jag tycker det är kul hur pass mycket judendomen går ut på att hitta på problem för att sen kunna lösa dessa problem. kul..
Sen har jag fått X antal utbrott på olika teologier och företeelser inom Kristendomen, måste börja lugna ner mig igen. Är inte riktigt mig själv.

De 7.5p jag läser utöver mina 30p är kyrkoarkitektur med Stephan Borgehammar - det är mycket trevligt!
I lördag var vi på exkursion och tittade på kyrkor, det var kallt och trevligt. Pontus var på det humöret så ibland skrattade jag så jag grät och ibland ville jag kasta sten på honom.
Jag fick Borgehammar att skratta åt ett stadsbo-skämt. Det tyckte jag var kul att han gjorde.
Efter vår lilla utflykt ar det av till Larran där jag hjälpte Bella att färga håret, det blev fint. Sen kollade vi på en mycket mycket mycket mycket mycket mycket dålig film! Kärlek 3000, mår illa.

På söndagen blev det kyrka och sen årets första kyrkfrukost, det var mycket skönt att vara tillbaka.
Efter frukosten blev det som tidigare nämnt Hannah-tid. Jag satte mig på wayne's och drack te och läste i 3 timmar. Det var mycket skönt! Dock satt det två småtjejer bredvid mig som var en kombination mellan paradis hotel och fjortis. "asså, när man går i 5:an och röker då är det ju bara grupptryck. Vi går i alla fall i 8:an, vi har en egen vilja!", mår dåligt. Kunde inte låta bli att lyssna och kasta iväg blickar på passade ställen.
Efter min Hannah-tid mötte jag upp Pontus så gick vi till domkyrkan och lyssnade på pastorn, pastorn heter Peter Halldorf. Han inledde med: AMEN AMEN AMEN! Lite märkligt men underbart med en riktig predikan i Domkyrkan - de växer inte i kryptan.
Efter det följde jag och mannen som tar smygfoton med sin mobil med till Larran och åt gröna pannkakor (karamellfärg, man ska ju äta mycket grönt säger alla), glass, fruktsallad, keso och dadelsirap - mycket gott! Satt verkligen som en vante på en kall hand..

Idag har det varit morgonbön och islamundervisning. Köpte en massa fina grönsaker och gjorde laxpytt till kvällsmat. Imorgon ska jag in till skolan och ha pluggdag för jag är en duktig student och sen blir det credo och kanske en öl på Kalmars efter det.

Mitt hjärta slår dubbla slag, jag tappar mina andetag. Ser du inte det?

Frid

Kommentarer
Postat av: BBBBBBB

jag ser jag ser att ditt hjärta hoppar & springer & jag vill ha det om jag får det. älskling

2010-01-27 @ 19:15:02
URL: http://www.100riksdaler.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0