brödkonung eller frälsarkonung.

Skulle börjat skriva detta inlägg för ca 15 sekunder sen, men jag var först tvungen att gäspa - Jättemycket!
Toktrött är nykelordet.
Dess utom lyssnar jag på, oh jag skäms nästan, Doktor Kosmos. Satte på musik som jag tidigare lyssnat på (varför jag lyssnat på det tidigare kommer jag till senare) och gick in i badrummet, så kom en låt som jag inte kände igen men jag älskade den, tittade vad det var - Doktor Kosmos. Denna blandning av politik och naivistisk humor är allt jag inte vill ha i musik, men här sitter jag och lyssnar.

I fredags gick min lilla 'inflyttningsfest' bättre än väntat med tanke på min mage. Mådde faktiskt bra. Det var jag, Pontus, Erik, Martin, Christian och Bella och Beata en stund. Det var tjiv om musik, vi fick alla lyssna på sina favoriter - Varav Doktor kosmos, och mobbning av min apa. På tal om min apa - var är han?

Slutade skriva en stund för att hitta honom. Han var gömd bakom min jacka.

Efter häng i A15 gick vi ner till biblioteket där dansgolvet var - imponerande! Det var fin musik, rök och ljus så det kändes riktigt härligt högstadie. Det var toppenkul. Kvällen gick lite upp och ner men vissa toppar fanns det. När Christian hade på sig min keps, när Martin försökte (ok, lyckades) brotta ner mig, när jag och Erik körde boyband-moves och när jag och Pontus tränade på vår vals och foxtrot. Fina män.
Hela kvällen slutade dock med att vi fick ta hand om en främmande full man, men överlag tackar jag och bugar.

På lördag förmiddag gjorde jag och Bella våra texttolkningar i Buddhism och hinduism och sen åt vi rackarns god lunch. Vid halv 5 körde jag till Veberöd för att fira kusin Linneas 5 års dag, hon har blivit så stor - men hon vill fortfarande bli lyft och lekt med - 5 åring är tyngre än 2 åring, jag lovar!
Även Johan och Emelie hade tagit sig tid från sina juridikstudier och var där, det var kul. Vi bråkade lite om vem som 'kunde mest'.
Johan "Kan du kanske citera denna paragrafen i lagboken?!"
Jag "Nej, Men jag kan citera skriften."

Efter god och mycket mat körde jag in till Lund igen och gick till svärmorsdrömmen och kollade på (blö) melodifestivalen, konstigt att jag aldrig ska slippa. Fullkomligt ointresserad.
Sen kollade vi på Predikanten, en dokumentär om Målle. Det var en mycket vacker film men jag är kluven till herr. Lindberg. Han borde peka lite mindre på Målle och lite mer på Jesus, men han gav flera ödmjuka svar och hade en gripande historia.
Kom hem från svärmorsdrömmen sent.

Satt sen och filosoferade hela natten, hjärtat påpekade att jag var lite 'av' så jag började tänka på mitt liv, det händer mycket nu. Det är sannerligen jobbigt. Har inte själv tänkt på hur mycket det påverkat mig men uppenbarligen har jag tagit åt mig av allt. Märtas operation, mina vänners beskymmer, min hälsa (vill inte ramla dit igen), flytten. Ja, allt.. Får ta mig en tankeställare.

Beslutade under mitt filosoferande att jag skulle gå till Larran idag iställets som planerat Helge And, var tvungen att vara hemma.
Och tack Jesus för det, underbar predikan. Birger körde en tvättäkta Luthersk prediken, fantastisk!
Efter det kyrkfrukost, trevligt och ett hjälpsamt samtal. Sen hjälpte jag till att diska efter, gick och handlade lite, sprang in i Sebastian, hängde med honom när han tvättade, sen åt jag lite annanas (mmm) och nu ska jag laga en massa massa mat! Köttfärs och lax. Dock inte tillsammans.

Oh Guds lamm, ge mig av din frid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0